PLPL ENEN RURU

Jesteś tu: Start Zastosowania

Poleć nas

Jeśli podoba Ci się ta strona, to możesz polecić ją swojemu znajomemu.

.

Spis treści
Zastosowanie klejów
Kleje stosowane w produkcji Karawanów, Kampingów, Minibusów
Kleje stosowane w produkcji Autobusów
Klejenie stosowane w produkcji Samochodów Sportowych
Klejenie kompozytowych elementów architektonicznych, dekoracji, dachów, budownictwo
Kleje strukturalne stosowane w produkcji pojazdów szynowych
Kleje stosowane w produkcji znaków, szyldów i reklam
Kleje stosowane przez producentów jachtów i łodzi motorowych
Wszystkie strony

 


 

Kleje stosowane w produkcji Karawanów, Kampingów, Minibusów

Szeroka gama klejów jest stosowana przez klienta, głównego dostawcę dla sektora producentów sprzętu wypoczynkowego, który się specjalizuje w projektowaniu, technologii i produkcji kompozytów GRP i form w technologii termicznej. Produkuje karawany, domy na kółkach, kampingi, laminaty, żelkot „Klasy A”, itp.

MAXweld M20 jest stosowany w całej sekcji nadwozia GRP do klejenia mocowań, rączek i klejenia GRP z GRP. Dawną technologią do łączenia mocowań z GRP było mieszanie żywic GRP i wklejanie ich. To zabierało dużo czasu, powodowało bałagan i proporcje mieszania musiały być precyzyjne. Stosowanie kleju M20 eliminuje proces ręcznego mieszania, upraszcza cały proces klejenia i zapewnia mocne połączenie. Obecnie klej jest aplikowany na powierzchni GRP i następnie metalowy element mocujący (zaczep) jest wciskany w masę klejową tak, aby część kleju przeszła przez otwory zapięcia.

Po 10 minutach klej osiąga wytrzymałość wstępną i proces jest zakończony.

MS-1000 (MS Polimer)

Niebezpieczeństwo stosowania izocjanatów w przemyśle i ograniczenia stosowania silikonów, w miejscach gdzie mają miejsce procesy lakiernicze sprawiają, że coraz chętniej klienci stosują MS Polimery, które mają podobną wytrzymałość jak poliuretany i lepsze właściwości uszczelniające niż silikony.

Obecnie klient stosuje MS Polimery m.in. do mocowania zlewów do ścian, sufitów dokoła unitów, do łączenia elementów i kabin prysznicowych (górnych i dolnych), do uszczelniania okien, klejenia MDF do GRP do wzmocnienia konstrukcji.



Kleje stosowane w produkcji Autobusów

Przemysł autobusowy jest wielkim obszarem jeśli chodzi o zastosowanie klejów i uszczelniaczy.

Często elementy konstrukcyjne autobusów są aluminiowe, a wykończenie podłóg i dachów jest z kompozytów.

Aby osiągnąć właściwą wytrzymałość konstrukcji autobusów stosowane są kleje strukturalne

Klej MAXweld: M20,

Klej MAXweld:M30,

Klej MAXweld: M13,

Klej MAXweld: MS-1000,

do następujących aplikacji:

  • Klejenie konstrukcji podwozia i nadwozia aluminium/aluminium, aluminium /stal
  • Klejenie paneli GRP – obudowa, klapy, itp.
  • Klejenie paneli ze stali nierdzewnej, aluminium, klapy, itp
  • Klejenie wewnętrznych suportów i listw wzmacniających z aluminium i stali nierdzewnej
  • Klejenie systemów mocujących do paneli GRP


 

 

Klejenie  w produkcji Samochodów Sportowych

Od ponad 50 lat Lotus produkuje sportowe samochody dla wymagających klientów. Producent zawsze stawia na estetyczne piękno i dużą moc silników.

W ostatniej konstrukcji wnętrza i wyposażenia nowego samochodu sportowego producent spotkał się z problemem łączenia i montażu wielu różnych materiałów, zaledwie 4 tygodnie przed wypuszczeniem nowego modelu.

Aplikacja stwarzała 2 główne problemy:

  • 2 materiały łączone są zrobione z hybrydowego polipropylenu

  • Na linii montażowej zamocowanie tych elementów wymagało dużej siły, co wywoływało naprężenia i gięcia elementów, co powodowało ich uszkodzenie.


Widzimy tutaj 2 części z tworzywa, które sprawiały problem przy łączeniu (elementy trudnosklejalne) i potem przy montażu.

MAXweld zaproponował rozwiązanie w postaci zestawu: Primer do poliolefinów P07 i czarnego kleju cyjanoakrylowego BC80 i BC10. Zapewniło to mocne połączenie, bez wykwitów i plam oraz bez reakcji egzotermicznej.

BC10 jest nowym klejem pochodzenia cyjano-uretanowego. Powierzchnie na połączenia wymagały niższej wytrzymałości strukturalnej, ale wymagały większej elastyczności, aby uniknąć problemów z montażem. Klejone części są estetycznie czyste, bez śladów klejenia, a za razem bardzo elastyczne.

Ze względu na duże zamówienia Lotus zmienił materiały z polipropylenu na ABS. To pozwoliło na zastosowanie klejów metakrylowych MC. Również zaczęto wklejać mocowania i elementy kokpitu i konsoli centralnej.

Dzięki temu rozwiązaniu Lotus zastosował kleje metakrylowe (MMA) MAXweld M20 do produkcji – klejenia elementów konstrukcyjnych podwozia i wielu innych elementów mocowań wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.

Szerokie zastosowanie mają również MS Polimery

Elastyczne klejenie w różnych kolorach, dobierane nawet pod kolor RAL

MAXweld MS-1000



Klejenie kompozytowych elementów architektonicznych, dekoracji, dachów, budownictwo

Materiały kompozytowe w budownictwie mają coraz szersze zastosowanie. Umożliwia to architektom tworzenie coraz bardziej śmiałych projektów, na nowym poziomie, co kiedyś było nie możliwe. Elementy architektoniczne z GRP można spotkać m.in. w daszkach na oknami, drzwiami, dekoracje, maskownice i elementy ozdobne wejść, dachów, kolumn, zadaszeń, itp.

Największy producent takich wyrobów w Anglii stosuje kleje strukturalne do wklejania różnego rodzaju mechanicznych mocowań w GRP.

Połączenie klejowe jest mocniejsze niż sam materiał GRP.

Zdjęcia mocowań poniżej.

Kleje MAXweld M20, M30, M50.


Kleje strukturalne stosowane w produkcji pojazdów szynowych

Klejenie-połączenie strukturalne (Structural Bonding)

To jest nazwa dana połączeniu klejonemu, które po utwardzeniu jest poddane obciążeniom. Oznacza to, że siły w konstrukcji klejonej są przenoszone z jednego elementu na drugi poprzez łączący je klej. Połączenie klejone jest w tym momencie elementem konstrukcyjnym.

Klejenie-połączenie Multiodporne (Multiresistant bonding)

Nie wszystkie połączenia klejone są tylko strukturalne ponieważ w przypadku połączenia multiodpornego mamy do czynienia również z innymi siłami środowiskowymi. Na przykład połączenie może być wytrzymałe i jednocześnie odporne na solanki, mgłę solną, szeroki zakres temperatur cyklicznie zmieniany i wibracje.

Producenci kompozytów i podwykonawcy w przemyśle kolejowym i transporcie muszą być świadomi nowych technologii. Kleje strukturalne 8 generacji MAXweld przebyły długą 15 letnią drogę rozwoju i obecnie stają się już bardziej wymogiem niż ulepszeniem technologii.

Testy i próby inżynierskie w praktyce wykazały, że nitowanie i spawanie odchodzą do przeszłości na rzecz klejenia.

Zaletami klejenia strukturalnego są m.in. ulepszenie i nowoczesne projekty, łatwiejszy montaż, niższa waga, obniżenie kosztów i dłuższa żywotność i trwałość.

Produkty stosowane w przemyśle kolejowym to MAXweld M20 i M30. Produkty spotkały się z bardzo pozytywną opinią i są już powszechnie stosowane przez producentów pojazdów szynowych.



Kleje stosowane w produkcji znaków, szyldów i reklam

Producenci znaków, szyldów i reklam stosują wiele klejów strukturalnych w procesach produkcyjnych. Jednym z głównych zastosowań jest klejenie aluminium/aluminium, aluminium/plastik, aluminium/stal nierdzewna, przy produkcji liter i znaków pudełkowych. Wytrzymałość połączeń klejonych jest większa niż samym materiałów.

W wielu przypadkach stosuje się również kleje MAXweld (MMA metakrylat metylu) do montażu znaków, podświetleń, części wewnętrznych szyldu, wklejania mocowań, itp. Mocowanie mechaniczne są łatwo przyklejane do powierzchni, również na powierzchniach pionowych, ponieważ kleje MC nie ściekają z pionowych powierzchni.

Kleje MMA mają coraz szersze zastosowanie w produkcji, umożliwiają projektowanie bardzo odważnych i złożonych projektów, z różnych materiałów, tworzyw, metali lekkich np.: Alucabond, Foamex i dlatego są chętnie stosowane przez producentów.

MAXweld M20, M30, M12, M13



Kleje stosowane przez producentów jachtów i łodzi motorowych

Znaczący producent łodzi motorowych stosuje kleje metakrylowe MAXweld do łączenia pokładu z kadłubem.

Wcześniej stosowano mechaniczne mocowania wklejane w formowanym GRP. Ta technologia sprawiała problemy związane z pękaniem i rysowaniem żelkotu w miejscach mocowania i dookoła mocowań.

Zastosowanie kleju dookoła całego mocowania umożliwiło rozłożenie naprężeń na całej powierzchni, co zapobiega pękaniu żelkotu.

Dodatkowo połączenie klejowe jest mocniejsze niż GRP, które podczas na zerwanie testów pęka, zanim połączenie klejone ulegnie zniszczeniu.

Zastosowanie wklejanych mocowań do powierzchni GRP umożliwiło montaż systemów mocowań w wewnętrznej sekcji kadłubów długo po zakończeniu procesu formowania GRP, gdyż można to zrobić w dowolnym momencie.

Moc kleju jest większa niż GRP (występuje delaminacja podczas testów).

Kleje MAXweld można stosować w każdej pozycji ponieważ nie ściekają z pionowych powierzchni podczas montażu. Dodatkowo umożliwiają wypełnianie dużych szczelin i niedociągnięć, wypełniając szczelina nawet do 40mm.

MAXweld M20, M30, M60, M08



.

Dobierz produkt

Zostaw kontakt - oddzwonimy do Ciebie w godzinach pracy

MCPOLSKA.PL Sp. z o.o. Sp.k, ul.Wschodnia 5a, 62-080 Swadzim k.Poznania, tel/fax: +48 61 822 65 61 biuro@mcpolska.pl

do góry